دیتا های الکی...

چرا؟! واقعاً چرا؟

من نمی فهمم  چه معنی میدهد در همه ی فرمهای مربوط به مشخصات افراد که در اداره جات باید پر کنیم و تحویل بدهیم، بعد از پرسیدن از نام و نام خانوادگی، نام پدرمان پرسیده می شود؟ و بعد تاریخ تولد؟ و شماره شناسنامه وکد ملی و بعد دین و مذهب و وضعیت تاهل؟و ... تازه خدا نکند متاهل باشی تا چندتا فرم اضافه هم آوار نشود روی سرت!

این در حالیست که اغلب بیشتر اطلاعاتی که از کف ما می برند به هیچ دردشان نمی خورد مگر درد و مرض فضولی!!!!

من نمی دانم آخر آنها به نام پدر ما چه کار دارند؟شاید نام پدر من اوغلان قلی بود! همه باید بدانند؟! شاید زرتشتی باشم و دلم نخواهد کسی باخبر باشد،شاید در دارقوزآباد علیا متولد شده باشم!

 شاید بخواهم وضعیت تاهلم را مخفی نگه دارم ، وقتی دخلی ندارد به هدف این فرم های کذایی!


امان از اطلاعات بی خودی که فقط خزانه ی آمارداری آمار دهندگان فضول را غنی می کند ، علاوه بر آپ دیت کردن احوالات ما در ، س ازم ان  اط ل اع ات  کشور و دیگر هیچ...

شاید هم من زیاد سخت میگیرم!

 

پ.ن 1: در حال خواندن " ویران می آیی" حسین سناپور هستم.  :)

پ.ن 2 : در تدارک سفرهای استانی به مناسبت تعطیلات ارتحالیدی هستم. :))

پ.ن 3 : چه کسی به سیمین تنان حسودی اش می شود؟!  :/

پ.ن 4 : چون دوست دشمن است! آخه ادعای الکی چرا؟!  :(

 

نظرات 12 + ارسال نظر
درخت ابدی سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

به قول معروف، این دیگه آش کشک خاله‌س! ولی بد هم نیست. بلاخره برای امور رسمی داشتن هویتِ مشخص لازم و ضروریه، وگرنه هرج و مرج می‌شه. مصارف دیگه‌ی این اطلاعات رو بهتره فاکتور بگیریم که خودتم گفتی.
پ.ن 1: کتاب بدی نیست.
پ.ن 3 و 4: کنجکاوی‌برانگیزه

پس کد ملی به چه درد میخوره؟!
آخه اون فرما ربطی به عائله مندی نداشت که وضعیت تاهل رو پرسیده بودند!

پ.ن1 : دقیقا فقط کتاب بدی نبود!همین!

پ.ن 2:

برزین سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ http://ghalameh.blogfa.com

معمولا این اطلاعات رو برای گزینش میخوان ، یه روز از یکی از بچه های گزینش پرسیدم چرا برای استخدام یه نفر آدم بیچاره اینقدر تفحص می کنید و جیک و پیک طرف رو در میارید ؟ گفت : اگه یکی بیاد خواستگاری خواهرت بدون تحقیق و پرس و جو ، خواهرتو بهش میدی ؟ کمی نگاهش کردم و هیچی نگفتم !

بله دقیقا برای گزینش میبخواستند گویا! اما من فقط میگم اون کد ملی بوووق! پس به چه درد میخورد؟ ماها که هممون یه دونه فایل داریم تو وزارت اطلاعات که همه ی اطلاعاتمون مدام توش آپ دیت میشه...

واقعا به اون آدم فقط باهاس نگاه کرد اینجوری: و به حالش تاسف خورد اینجوری:

رامک سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:55 ب.ظ http://letterbox.blogfa.com

به نظرم بیشتر از فضولی پرسیدن نام پدر یک سنته. در ادامۀ همان شناختن فرد به اسم پدرش و فلان بن فلان بن فلان و آبروریزی‌هایی که وقتی به نام مادرش صدا می کردند داشته مثل ابن مرجانه.
پ.ن.1. خوندم (چه عجب!) بد نبود ولی به نظرم اینکه گفته کتاب رو هم میشه از سر به ته خوند و هم از ته به سر فضیلتی برای کتاب نبود. یک تفنن بود که شاید اگه فکرش را مشغول این کار نمی کرد کتاب بهتری می نوشت.
پ.ن.2. کدامین طرف ها آیا؟
پ.ن.3. خب خواهر جان خودت فضولی آدمی را تحریک می‌کنی دیگه!
پ.ن.4. راستش با خوندن این یکی یهو زدم زیر خنده. خیلی صاف و ساده بود!

آبرو ریزی؟!!! سنت خوبی نیست...
به نظر من برای این فرمها همون نام نام خونوادگی و کدملی کافیه!

دقیقا با اینکه گفتی کتاب رو از اون وری هم بخونیم میشه! مزیتی نیست موافقم!
کلا این کتاب و خیلی کتابای فصل بندی شده ی دیگه رو از وسط هم میشه خوند! وقتی ارتباط ترتیبی بین فصلها نباشد و کاملا مجزا یک قسمت از ماجزا زا تعزیف کننند
پ.ن 3: خودم!!! خودم حسودی میکنم! من حسود می باشم! شاکیم از خودم!
پ.ن 4 : آآآآخ اگه بدونی... حالم بهم میخوره از ادعای الکی :(

نجیبه محبی سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ب.ظ

لایک به این جمله عمیق که این اطلاعات فقط جهت فضولیه !!


تو خودت لایکی عزیزم

فرزانه سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
ویران می آیی را خوانده ام بد نیست
نه به اندازه نیمه غایب ولی خوبه
بقیه چیزا

علیک سلام خاااانوم

بله منم خواندمش! آنطور که فکر میکردم خفن نبود. نیمه غائب را من هم بسیار بیشتر پسندیدم.

بقه چیزا :

محمد رضا ابراهیمی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ق.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
بیخیال بابا
آخه اولا اینا همه زیر و بم ما رو اطلاع دارند چی داریم که مخفی کنیم؟
برو به ارتحالت برس اعصابتم خورد نکن خوب بتونی عزاداری کنی

ازونا که چیزی نداریم مخفی کنیم اما از دست منشی های فضول و آدمایی که مدارک تو دستشون دست به دست میشه تا به بچه های بالا برسه ممکنه یه چیزایی داشته باشیم که مخفی کنیم!

جاتون خالی عجب عزاداری پر شکوهی بود! کاملا آبرومندانه برگزار شد!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ق.ظ

اطلاعات نگیرند چطور خط کشی کنند و خودی و نخودی و بیخودی ردیف کنند؟ سفر خوش :)

ترنج پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ق.ظ http://femdemo.blogfa.com/

من بودم!

حدس میزدم تو باشی.
سفر تو هم خوش!

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ب.ظ


سلام

هر چه از دوست رسد نیکوست!
علیک سلام

نیاز پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ

آخه کی حال داره بیاد بشینه ببینه چه اطلاعاتی لازم هست واسه هدف غایی اون فرم چی ها نه همه بگیریم شاید به درد خورد، من که میگم حس فضولی هم نی حتی حس مبادا به درد بخوره هست مثه خونه تکونی هامون که اگه رو ببینیم از قوطی خالی کنسرو هم نمیگذریم بعد ی مهندس بیچاره ای هم هست که پدر پدر جدش در بیاریم این اطلاعات قشنگ واسمون مرتب کنه نگه داره گزارشای جورواجور ازش بده !!!!
1.نخوندم
2- خوش بگذره مراقبت کن از خودت
3- سیمین تنان یعنی چه کسانی آیا؟
4-تجربه نکردم در حد دشمنی ولی غلو این که من فدات و ...بزار ادعا کنن ما که خودمون از اول میگیریم چی به چیه بزار خوش باشن ملت

چی بگم والا؟!

1. ضرر نکردی!
2. ینی آنها که سیمین تن می باشند! ینی از ما بهتران! همانها پیشانی اقبالشان سر به ثریا دارد!
3. همان بهتر که تجربه نکردی! اینم تقریبا یه چیزیه مثل دوستی خاله خرسه! منتها بهتره بگیم دوستی خاله روباهه! چون خرس در قیاس با روباه خیلی پخمه به نظر میرسه!!

ana سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:27 ق.ظ

digeh ina too in mamlekaat taajob dare?

حالا کی تعجب کرد؟
من دارم ناله میکنم فقط!

خط سوم چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:43 ب.ظ http://manyekkhatesevomi.blogfa.com/

سلام
یه بازی وبلاگی ترتیب دادم لیلا بانو
اگه مایل بودی خوشحال میشم شرکت کنی

سلام بر خط!
اومدم ببینم چه خبره اونجا!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد