مکالمه ی من و یک بانو!

من: یادت میاد آخرین باری که موهامو کوتاه کردم کی بود؟!

بانو : آره. فک کنم قبل عروسی فلانی بود ،9 ماه پیش!

من : دقیقا . خوب یادت مونده ها!... بعد ببین با اینکه زیاد کوتاه نکردم هنوز همون قدر مونده! رشد نکرده اصلا!

بانو : خب حتماً آرایشگره خیلی دستش سنگین بوده! بیا بریم من یه نفررو می شناسم، دُم موهاتو بزنه ،فرداش بلند میشه!

من(درحالیکه عمداً قیافه ی اُسکُلانه به خود گرفتم) : مگه می شه؟ چه ربطی داره به وزن دست آرایشگر؟ 

بانو : نه خره! وزنش که نه! مگه نمی دونی بعضی از آرایشگرا اینجورین؟ بیا ببرمت پیش خانوم جلالی، خودت رشد موهاتو یه هفته ای می بینی!

من :  :/

 

القصه!سرتونو درد نیارم . از اون پافشاری و اصرار و الحاح ، از من سکوت و سکون و نگاه! فقط یک آن شک کردم که این حرفهارو از  دختر دانشجویی می شنوم که 9 سال از من کوچیک تره؟ یا مادربزرگم که 40 سال از من بزرگتره؟!!!

 

نظرات 15 + ارسال نظر
رامک شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://letterbox.blogfa.com

از دختری می‌شنیدی که روح مادربزرگش درش حلول کرده!
از قزل گون استفاده کن. راحت و بی‌دردسر و طبیعی و بهداشتی.

آره انگار!چه خوب گفتی!
این قزل گون که گفتی چی هست؟ از داروخونه باید خرید؟ واقعا به رشد مو کمک میکنه؟!

رامک یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ق.ظ http://letterbox.blogfa.com

گیاه داروییه. از داروخانه بخر. یک مایع قهوه‌ای رنگه. بعد از حموم لابه لای فرق موهایت بریز و یکم با سر انگشت کف سرت رو ماساژ بده. بعد بذار خشک بشه، همین. خیلی بدون دردسره. خواستی سشوار هم بکشی مشکلی ایجاد نمی کنه. بوی خاصی هم نداره. رنگ هم به موهات نمی ده. فقط مواظب باش روی لباست نریزه. به بعضی پارچه ها رنگ می ده. موثره

مرسی از راهنماییت رامک جون. چه خوب که بویی خاصی نمیده!

ینی اینو بزنم رشد موهام چند برابر میشه خانوم دکتر؟

خودمونیما! چه کامنتدونی درست بشه برای این پست!!!

آنتی ابسورد یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ب.ظ

*سلام خوبی مهرآیین جان
*عاقبت هم کلام شدن با عوام و غوطه وری در مسائل عوامانه چی میتونه غیر از همین شک و تردید باشه!البته شاید هم اشتباه میکنم و این مسائل برای همه ی خانوم ها عمومیت داره.در این صورت مایلم بانوان گرامی پاسخ صحیح را بدهند.

سلام بر آنتی

هم کلام شدن با عوام؟! ای بابا! ما داریم تلاش میکنیم خودمونو لا به لای عوام جا کنیم و بیخود دچار خود خواص بینی کاذب نشیم! اگه گذاشتین!

به هر حال گویا یک سری خرافات هستند که با هیچ دلیل موثق علمی نمیتونیم خط بطلان برویشان بکشیم و معتقدانشان را قانع کنیم . آن قدر این مسائل ریشه ای اند که نسل قدیم و جدید و بیسواد و تحصیل کرده نمی شناسد!

آنتی ابسورد یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ب.ظ

حالا که خانم ها بحث رو به اینجا کشوندن و از بهداشت . و آرایش گفتن بد نیست آقایون هم ادامه بدهدن.
دوستان اگر برای موهای چرب شامپوی خارجی خوب میشناسن لطفم بمن معرفی کنند که دیگه تاب روغن گیری از موهام رو ندارم! اینجا که هستم هوا بدجور شرجیه و زود زود موهام چرب میشه نمیشه که روزی دوبار سرمو بشورم که."کریستال " رو امتحان کردم اما فایده نداشت.آلوورا را هم بد بود.پیشنهادات و انتقادات شما رو همینجا میخانم.

شرمنده آنتی جان بنده که درمورد محصولات مناسب موهای چرم هیچ اطلاعاتی ندارم!

* نگفتم عجب کامنتدونی بشه! خودش یه اسپم تمام عیاره به قرعان! ما را چه به خواص آخه؟!

میله بدون ژرچم یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام
من کاملاً به صورت غیر عمدی و ناخودآگاه در این جور موارد قیافه ام اونجوری می شود

علیک سلام میله خان
چه قیافه ی جالب و قابل تصوری!
من اما همونطور که تو پست اشاره کردم این شکلی میشم:

ققنوس خیس یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:53 ب.ظ

دختر و مادربزرگ و این حرف ها به کنار...
همین هفته ی پیش دوستی تعریف می کرد که برای خوبگاه دانشجویی شان، خانوم دکتر روانشناسی آمدند که به مشکلات دانشجوها رسیدگی کنند.
توصیه ی این خانوم برای آروم خوابیدن و خوابِ بد ندیدن به نظرت چی می تونه باشه؟؟
این بود که تیزی زیر ِ بالششون بذارن!

هه! تیزی!
خیلی جلوی خودمو گرفتم که توهین نکنم!
اما به مولا تو این مملکت روانشناس ها رو باید ریخت دور! دو زار نمی ارزن. یه کیسه میدوزن و براشون مهم نیست چه بلایی دارن سرت میارن!

محمدرضا یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://www.mamrizzio.blogfa.com/

سنگینی دست و چشم زخم و خیلی از این چیزای مشابه سن و سال و تحصیلات نمیشناسه.
والا ما دکتر متخصصشم می شناسیم که انگلیس درس خونده و خانمش اهل منچستره!
دنبال رمالی و فال بینی و ... ست!

گویا راست میگی کرکس جان!(عجب باغ پرندگانی شده اینجا!)

البته خرافاتی بودن انگلیسیها که شهره ی عام و خاصه!

بنده در کل عمر یک بار از روی کنجکاوی سراغ یک فالگیر رفتم. حتا یک دانه از پیش بینیهایش بر حسب اتفاق ،اتفاق نیفتاد . لامصب! خدایا مصصصبتو شکر!

درخت ابدی دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:30 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

آه، چه خوب! از این دخترا به ما هم معرفی کنین تو رو خدا! منم متقابلا با رفقا از این حرفا ندارم.

درخت جان چه جور دخترهایی؟ ازین خرافاتی ها؟چرا آخه؟
کدوم حرفها؟!

چرا نگرفتم منظورت رو؟!

درخت ابدی دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
آخه می‌خوام تمرین تساهل و مدارا بکنم!
کلا شوخی بی‌نمکی بود. خودم می‌دونم
راستی، بی‌کاری می‌خوای خرج رو دست خودت بذاری؟

سلام از ماست

تمرین خوبه. اتفاقا منم اونقدر با همکارام تمرین کردم الان تساهل که نه اما اقلا تحمل مینمایم!

نه بابا شوخیت اونقدرام بی نمک نبود!

خرج؟!!!

امید سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:45 ق.ظ http://andishe-pooya.blogfa.com/

بنده خدا چرا باید به این چیزا اعتقاد نداشته باشه ؟

ما نباید فرض کنیم که مردم بای دیفالت ! این چیزها رو می دونن ! ... کاملا واضحه که مردم بای دیفالت احمقن ! و قابلیت پذیرش هر نوع مزخرفی دارن !

در کدوم یکی از مراحل تحصیل من و شما ، یکی اومد در مورد منطق و مغلطه و جهان بینی علمی و خرافه و ابنها صحبت کنه ؟ دبستان ؟ راهنمایی ؟ دبیرستان ؟ دانشگاه ؟

یکی از اولین احکام شورای عالی انقلاب فرهنگی (که رهبر محیوس سبزمون هم توش بود) حذف درس منطق از دروس عمومی دانشگاه ها و جایگزینی اون با معارف اسلامی و ... بود !

بگذریم که پدر مادرهای دانشگاه رفته و نرفته ما چقدر منطق یاد گرفته بودن و چقدر منطقی واسه آینده کشور تصمیم گرفتن :)

دوستان رو دعوت می کنم به دیدن مستند
enemies of Reasons
از ریچارد داوکینز و
Why_People_Believe_Weird_Things_[Michael_Shermer]

راست میگی امید جان
حرفات همه منطقی اند و حساب... انتظار احمقانه ایه واقعا انگار...

چند تا از مستندهای داوکینز رو دیدم. به نظرم دیدنشون بر هر مسلمان خداجویی فرض است !

انا سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ق.ظ

پست ها و کامنتها بامزه بودن

!

فرواک چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:37 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

از این خرافه ها منم کم نشنیدم. یادمه یه بار یکی از آشناها می گفت بیا برات آرایشگاهی معرفی کنم، دست بهت بزنه پول پارو می کنی!!
به یه دکتر پوست و موی خوب سر بزن. موهاتم کمی کوتاه کن. ممکنه موخوره گرفته باشه. هورمون و کمبود ویتامین هم تاثیر داره.

پول پارو میکنی؟!!!!!

اینو دیگه خداوکیلی باهاس امتحان کرد!
.....

البته یه سری هم میگن عصبیه و اینا...

فرزانه چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوشبختانه این قدر متخصص پوست و مو زیاده توی کامنتدونی من لازم نیست نظر کارشناسی بدهم راجع به موهات

ولی خوب امید بنده خدا !! راست می گه ... چرا باید اعتقاد نداشته باشن ؟ خیلی از همین هایی که حمله می کنن به خرافات خودشون خرافاتی های قهاری اند ولی رو نمی کنن که ریا نشه

سلام جانم
هاها! آره انگار همه اوستان! مخصوصا خانوما

امیدخان کارش درسته!

مترجم دردها چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ http://fenap.blogsky.com

همساده در مقام یک تجربه گرا می توانی ظاهر شوی و موهایت را بدهی آرایشگر سبک دست کوتاه کند و بعد طی مدت زمانی مشخص،اندازه گیری کنی (با رژیم غذایی مشابه و...)

بعد دوست دانشجو را هم در جریان می گذاری.به هر حال یا خودت پیروز می شوی و یا دوست سبک دست دوست !

ایول به مترجم بی درد!

اینم میشه ها! حتما یه بار همین کارو میکنم. ددر راستای : تا سیه روی شود هر که درو غش باشد!!!

محمد رضا ابراهیمی چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
در وادی شعر و ادبیات هر چه گشتم راجع به موی کوتاه چیزی ننوشته بود.
هر چه بود گیسوی بلند یار بود و طره نگار.
قدیمیها بندگان خدا با قره قوروت سر می شستند و گیسو داشتن مثل کمون. این خرافات ساخت دنیای مدرنه به قدیمیا نمی چسبه.
اینجا چطور می شه نظر خصوصی گذاشت؟!

درود

ای بابا آقای ابراهیمی نفرمایید. دنیای مدرن و خرافه؟ دوست دارید با دوستان طرفدار مدرنیسم و علمگرایمان در گیر شوید مگر؟! زبان مبارک گاز بگیرید و نفرمایید

عصبانی نشید. سخته. بلاگ اسکای دیگه!
میخوام اسمش رو بذارم :بلاگ اسکل!!!

امای سوای شوخی یه گزینه اون بالا هست به نام "تماس با من" یا ارسال پیغام . ازون میتونید استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد