مردمی!

من عاشق علامت تعجبم (!)

اگه بخوام رو راست باشم و اگه قرار باشه حس و حالم رو بی سانسور بنویسم لازمه که زیاد ازین علامت استفاده کنم. اینکه کیفیت نثر و نوشتنم پایین اومده ؛ کاملا به جا و مورد تائیده، اما بی خیال این بشید که من بی خیال علامت تعجب بشم رفقا!!!


القصه ، یک تعداد بلیط مفتی  فیلمهای جشنواره امسال از محل فخیمیه ی " کار " به دستم رسیده بود که در کنار عنوان دوتا از فیلمهای مذکور عنوان "بهترین فیلم از نظر آرای مردمی " یدک کشیده می شد که خب همین عنوان کافی بود تا ترغیب بشوم به دیدن فیلمها...

سال گذشته  ازهمین طریق فیلم "دهلیز" رو دیده بودم اما نمیتونم بگم بی نظمی ، ازدحام جمعیت و سمفونی گشایش چیپس و پفک رو از یاد برده بودم یا کنجکاوی و امید "بلکه امسال به از پارسال"، من رو به دیدن فیلم "خط ویژه" کشوند!


به هر روی ، توصیه مشفقانه-خواهرانه ی من به همه عزیزان اینست که در این مواقع  تلاش کنید که آتیش وسوسه های "کنجکاوی"،"مفت باشه کوفت باشه" و حتا " کارگاه عملی سیری در جامعه شناسی مردم ایران" رو فورا خاموش کنید ، و  در حالتیکه آتیش مذکور حتا با کپسول co2 ، هالوژنه ها و پودر خشک ،خاموش شدنی نبود  که نبود ، دست کم از هیچ دوست و آشنایی دعوت به همراهی نکنید.


در نهایت ، دیشب همکاران گرانقدر اینجانب در نمایشی تمام عیار، با تمام قوا از قبیل زن و شوهر و بچه و نوزاد(!) و پدربزرگ مادر بزرگ و جقل پقل های فامیل ، در سالن سینما حضور یافتند تا با حضور پررنگ خود حماسه ای دیگر بیآفرینند و در اقدامی هماهنگ با ؛ تشویق حرکتهای دزد و پلیسی فیلم !از قبیل :یالا بدو بگیرش! در رفت! فرار کن لامصب! زود باش هک کن دیگه و.... ،کف و سوت ها ی غافلگیر کننده، قهقهه های بیجای بهت آور، اجرای سرود ملی ونگ ونگ نوزادان ، ارکستر سمفونیک بازگشایی چیپس و پفک و در نهایت، همهمه ی بی پایان ، موجب شگفتی بی مثال من و "او" شدند.


من همچنان متاسفم از داستان" هرسال میگیم دریغ از پارسال" و البته از اینکه فیلم خط ویژه که بجز فیلمبرداری تر و تمیزش هیچ نکته ی قابل "بهترین "شدن دیگری نداشت، برگزیده ی مردمی می شود! گویا ما همیشه ی خدا استنباط غلطی از "مردم" داریم...

"او" که سالهاست چنین صحنه هایی ندیده  و در میان مشغلات شبانه روزی بی پایانش قید دو ساعت زمان را بخاطر من زده است، بعد از خروج از سالن سینما همچنان مبهوت است... گاه به گاه هم زمان به حواشی فیلم  میخندیم ، سیگاری میگیرانیم  و در خصوص "دموکراسی" نظرمان را به نظر هم نزدیکتر میکنیم!

نظرات 7 + ارسال نظر
فرزانه پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

خوشحالم برای "او"

ققنوس جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ق.ظ

برگشتنت مبارک.
من که هیچ کدوم از فیلمهای امسال رو ندیدم... ولی اتفاقن خیلی خیلی اتفاقی با چند نفر از گروه تصویربرداری این فیلم یه برخوردی داشتم!! جالب بود کارشون. و البته چون یه هندونه ای هم زیر بغل من گذاشتند دیگه مجبورم بگم جالب بود دیگه :)
ولی جدای شوخی، با این همه سینما رفتن باید سلیقه ی مردم دستت اومده باشه دیگه... ضمن اینکه اگه مردم با یه فیلم معمولی و ضعیف و یا سطحی، سرگرم میشن و میخندن و خوش هستن، خوب چه اشکالی داره اصولن؟؟ سینما بخش عمده ش برای سرگرمیه دیگه.
مثلن اگه مردم ما با تارکوفسکی خوش باشن، اونوقت مردم و دموکراسی تو وضعیت بهتری قرار میگیرن آیا؟؟ اصلن مگه میشه با سینمای مثلن هنری خوش بود مگه؟
در هر صورت. به شخصه مردمی رو که با خودشون روراست تر هستن و اخراجی ها!! میبینن و باهاش خوشن رو به مردمی که فقط دنبال ادا و اطوار و ژست هستن ترجیح میدم.
کامنتم انتقادی نبودا... کلی گفتم...

مرسی ققنوس.
در مورد ندیدن فیلمها فکر نمیکنم چیز خاصی رو از دست داده باشه. البته آخر این هفته نظر نهاییمو میگم!
ققی از کی تا حالا با فیلمبردار جماعت میپری؟ نگو که اونا با تو میپرن!
من اصلن منظورم به خرده گرفتن به مردم نبود. راستش طبق معمول دیدن این رفتار ها باعث میشه متوجه بشم "مردم" با اون تصور نا کامل من منطبق نیستن .
اونایی که فقط تو پردیسهای سینمایی کم ظرفیت با جو خاص خودشون فیلم میبینن احتمالا نتونن این "مردم" رو درک کنن.
من فک میکنم با این تفاسیر بد نیس یه بخش دیگه به جشنواره اضافه کنن : "فیلمهایی که مردم باهاش خوشن"!

الان اون جمله آخر ینی که منظورت اینه که من جز اونایی نیستم که ادا و اصول و ژست و اینا؟!!...
در هر حال من خیلی خوشحال میشم که اینجا رک و راست نظرت رو میگی. ممنون.

درخت ابدی جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:19 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

تو اصلا جای نقطه و سه‌نقطه علامت تعجب بذار. کیه که اعتراض کنه.
دیدن این سینمای فاخر و بی‌خاصیت و بی‌تماشاگر رونقی نداره، گفتن ورود چیپس و پفک مجازه و گروه سنی هم دیگه این حرفا رو نداره. فوقش زر یا نق می‌زنن.

اعتراض شده درخت جان! باور کن مورد اعتراضی-انتقادی در همین راستا داشتیم! کافیست به کامنتهای پست قیل مراجعه کنی!

یه طرف بحث فرهنگ و سلیقه تماشاگر مطرحه و یه طرف دیگه کیفیت فیلم تولید شده. زمانی که تماشاگر به جهت خوش گذراندن وارد سالن نمایش میشه میتونه حتا با تئاتر تراژیک "سنگ در جیبهایش" یا حتا " مرد بالشی" هم ریسه بره از خنده!!! زمانی که فیلم یا نمایش کیفیت لازم رو نداره میتونه جدی ترین تماشگر رو از سالن نمایش فراری بده یا روی صندلیش به خواب ببره.

راستش دغدغه ی اصلی من در این بازار مکاره سطحی شدن سلیقه قاطبه مردم و در همین راستا سطحی شدن هنر تولیدی هست. یک جور بازار عرضه و تقاضا با محصولات متنوع اما چینی!

رضوانی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://sepidvareha.blogsky.com

مگه هنوزم جشنواره ادامه داره؟؟!!!!
جای تو هم !! گذاشتم :)

نخیر آقای رضوانی عزیز . از محل کار نمایش ویژه برای پرسنل ترتیب دیده بودند.

ممنون بابت علامتهای تعجب بی آلایشتان!

رها یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 ب.ظ http://freevar1.persianblog.ir

علامت تعحب مورد علاقه منم هست. یهبار یکی بهم گفته بود تو مشکل روانی و شخصیتی داری چون زیاد از علامت تعجب استفاده میکنی. منم فقط براش یه عالم علامت تعجب گذاشتم:))

و اما دیدن فیلم با اعمال شاقه. اینجا هم فیلمهای خوب تو سالنهای کوچیک هست و البته هر کسی نمیره ببینتش و اکشن مکشن خیلی طرفدار داره که من نمیرم پس نمیتونم مقایسه کنم


اما از همه چیز بگذریم ، به قول فرزانه برای "او" خوشحالم و برای تو که " او" هست.

مشکل روانی؟!!! امان از دست این روانشناسان که بی خود و بی جهت همه چیز را به همه چیز ربط داده اند.... :/

من کاملا با فیلمهای خوب تو سالنهای کوچیک موافقم

ای حاشیه پردازان... ای ی ی ...
ممنون به هر حال. شما دوستان خوب من همیشه لطف داشته اید

آنا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ

واااااو! کامنت خالی؟!!!!

هیچکس یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ http://http://setareshekaste.blogfa.com/


نظر ما به نظر شما نزدیک تر است.

نظر ما عموما با نظر شما منطبق است!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد