این نیک و بد ِ عجین ِ در هم ...

نشسته ام و پی در پی به بهمن کوچک مفلوک پک می زنم.
همیشه یک چیزی پیدا می شود که یک خوشی را عین آب خوردن کوفت کند!؛
 سفر دو روزه جنگل های شیرآباد گرگان بی نظیر بود. پک میزنم به سیگارم.... سمندر های غارزی ِ غاردیو سفید در میانه ی جنگل شیرآباد، تنبل و بی ریخت بودند اما همین که بدانی یک گونه ی در حال انقراض اِندمیک را در آب گیرهای کف غار میبینی قضیه را جذاب می کند.

دستم بوی سیگار گرفته.... منتهی الیه غار پیدا نبود کسی هم نمی داند ته اش به کجا می رسد ،خفاشهای بی نهایت  آویخته یِ جیغ جیغو به اندازه ی کافی خوفناک، و فضله های کف غار به اندازه ی کافی چندشناک هستند که بی خیال رسیدن به انتهای نامعلوم غار شوی.

نفسم دچار بهمن جوج شده و بوی نا مطبوعش! ... سه آبشار که عمق آبگیرشان فرصت شیرجه زدن را در اختیار پسر ها ی شناگر گروه می گذارند و حسرتش را بر دل دختر ها . آبگیر ها آبی فیروزه ای اند آنقدر زیبا که همسفر مارکوپلو پیشه مان با متشابهاتش در بلاد دیگر قیاس کند.

سیگار دیگری می گیرانم.... من که از شنا و آب تنی با حجاب لازم بیزارم،به نشستن در حاشیه آبگیر و تماشای دیگران و نگهداشتن وسایل شناگران مشغول بودم که سه لامروتِ نا لوتی از سه جناح مختلف در یورشی جانانه و هماهنگ نقطه ی خشکی در سرتاسر لباسهایم باقی نگذاشتند. جیغ و داد و ناله و زنجه موره (ضجه مویه) افاقه نکرد و من که زورم به یک دختر چاق و دو پسر لاغر اما فرز نمیرسید در نهایت تسلیم گندکاری ایشان و  همراهی در خندیدن شدم. بماند که کلیه وسایل بمن سپرده شده شامل بسته ی سیگار ، کیف پول ،ساعت ، شال و ... هم از آب تنی بی نصیب نماندند!

این هم به کنار ... پک میزنم به سیگار....

کلبه ها! کلبه های چوبی نه چندان زیبا. کلبه هایی در دل بی آنتی و بی برقی و بی اینترنتی . بدون سرویس بهداشتی و حمام . 

خوابیدن در تاریکی جنگل با صدای  سمفونی ارکستر بی وقفه ی جیرجیرکهای همنوا و خوف حمله گرازها.... هیجان مثال نازدنی ،هیجان صِرف...

یکی دیگر می گیرانم... خیلی وقت بود اکبر جوجه نخورده بودم. راستش اولین بار همان آخرین بار بود! و سالها از این تنها بار می گذشت، اینبار گفتند :"این یکی فرق دارد ،نخوری متضرر می شوی." ده نفری یک صدا سفارش اکبر جوجه دادند!
انصافاً خوشمزه بود .بعد از دو روز زندگی در بدویت جنگل و کنسرو خوری خیلی چسبید. واقعا و کاملا جای دوستان خالی بود ...
 5 دقیقه مانده به حرکت قطار برگشت به ایستگاه رسیدیم! برعکس قطار رفت این یکی زیادی سرد بود ، به خواب ابدی انگار فرو رفته بودیم که متوجه تاخیر سه ساعته به دلیل سیل بردگی ریلها نشدیم! ورامین را رد کردیم که گوشی با شماره ای از اداره و نشانه ای از  بوی درد سر زنگ خورد. ....

تمام وجودم بوی دود می دهد، پک می زنم.... صدای استرس زده دخترک می گفت :" کجایی ؟ بدو بیا اداره ! بطور اتفاقی(!) دیدم یه نامه از گزین ش برات اومده! ساعت 11 مصاحبه داری ، نرسی بیچاره ای،آخه تو رو چقد می برن گزین ش؟!!!"...

دست مسئولان درد نکند ، به مدد خط جدید مترو با تنها سه ایستگاه توقف ساعت 11:20 در محل کار حاضر شده، نامه کذا را مطالعه نموده و متوجه شدم دخترک تاریخ را اشتباه دیده و هنوز چهار روز تا موعد مقرر فاصله هست!

یک پک دیگر... عصر همان روز شنبه متوجه شدم که یخچال درست کار نمی کند.امروز دوروز بعد است که مامور خدمات پشتیبانی تشریف آورده تا موتور سوخته را عوض کند و در حال به همین علت منزل هستم.

 دست مدیران درد نکند که حدود دو ماه پیش 700هزار تومان پاداش داده بودند برای یک همچین روزی، بماند که برای برداشتش از بانک و بموقع رسیدن چقدر مکافات کشیدم،.... کار آقای تعمیر کار دارد تمام می شود بروم پولش را بدهم برود رد کارش ، خرت و پرتها را بریزم توی یخچال، بروم شرکت ازآقای رئیس بابت همکاری اش سپاسگزاری کنم ، بروم خرید، برسم به نظافت خانه،جانمازها را بیاورم رو،جهت درست قبله را بازرسی کنم برای مهمانهای آخر هفته....


دو روز دیگر تا موعد مقرر مانده ،فوقش اینست که اخراج می شم...پک میزنم به سیگارها.... 

نظرات 5 + ارسال نظر
درخت ابدی سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:47 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

نشمردم چند تا پک شد
شیرآباد نرفتم٬ ولی تجربه‌ی خوابیدن در فضای باز جنگل رو دارم٬ اونم تنها.
به غار و آبشار علاقه‌ای ندارم و همین‌طور خیس شدن این‌مدلی. معمولا دوربینم رو می‌ندازم گردنم تا کسی هوس آب‌بازی نکنه٬ چون بعدش باید خسارت بده.
امیدوارم تا رسیدن مهمون‌های نمازگزار قضیه به‌ خیر بگذره و اصلا سوء‌تفاهم باشه.

سلام درخت!
خیلی زیاد شد... در هفته ای گذشت سیگارهای زیادی دود شدند.
چه دوستای خوبی داری خط قرمز دوربین رو میفهمن! این مدلی خیس شدن خیییلییی چندش آوره.
ای کاش فقط سوء تفاهم بود اما انگار با تعلیق ابدی قراره منو به کشتن بدن.... ای کاش مجبور نبودم در سیستم دولتی کار کنم.
آب و نان مهمان ها را داده ام.نمازشان را خوانده اند در حال چرت بعد از ظهرشان هستند!!

میله بدون پرچم جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:49 ق.ظ

سلام
این غافلگیری هنگام پرسش در باب جهت قبله خیلی بده!!! واقعن خوبه که حواست جمع بوده...
دو هفته پیش در یک آب یخی آبتنی کردیم که چندین سال بود همچین تجربه ای نکرده بودم واقعن چسبید در کوهپایه های کرکس
گاهی اخراج شدن به آدم کمک می کنه مسیرش رو تصحیح کنه البته امیدوارم که این اتفاق نیفته

خوشحالم.همه چی سر جاش بود. هیچ نوع غافلگیری و مچ گیری ایجاد و انجام نشد!
به به ! آب تنی این مدلی هست که میچسبه نه اون مدل چسبناکی که من تجربه کردم!
تا آلترناتیو بهتری نباشه ترجیح میدم اخراج نشم. من به این شغل لعنتی نیاز دارم.....

رها یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ب.ظ http://freevar1.persianblog.ir

از این همه ماجراجوییت لذت میبرم اما خودم اهلش نیستم.
نوشتت دقیقا حکم داستان کوتاه گیرا رو داشت. امیدوارم این گزینش کشککی باشد . و مشکلی پیش نیاد.

ای کاش منم اهلش نبودم ...... :/

مرسی مرمر جان. نظرت درباره نوشته ام ،نظر لطفت میباشد
کشککی؟!منم امیدوارم :/

فرزانه دوشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:29 ق.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

سلام
جنگل شیرآباد و کلبه بی آنتن و آبگیر فیروزه ای حتی اگر شنا نکنی و با لباس خیست کنند. چقدر خوبند؟ چه حال و هوای خوبی چقدر روشن و عالی
منتها چرا این همه دود آلودش کرده ای خواهر جانم
ذهن من سرفه اش گرفت

راجع به مهمانها و اون ماجرای مصاحبه و اینا بی خیال خودت که خیلی خوب بلدی

سلام فرزانه
اوه اوه ببخشید میگن سیگار ضررش برای اطرافیان بیشتره تا فرد سیگاری! راستش مدتیه بعد از هر سفراینچنینی وضعیتم سیگاری میشه و لذت سفر به بدترین شکل ممکن کوفتم میشه...

آره واقعا آب دیده شدم.و هر بار قضایا رو هر طور شده رفع و رجوع میکنم اما استرسش رونمیتونم فاکتور بگیرم

بنفشه جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:08 ق.ظ

وقتی می گویند: ان مع العسر یسرا
معنی دقیق این نیست که پس از هر سختی، آسانی می آید. معنی اش این است که با هر سختی آسانی است. ولی منظور این است که در هر آسانی و خوشی یک سختی ضمیمه می شود که دهن آدم (بلانسبت) سرویس شود، سرویس شدنی

دقیقا همینطور است.همچنین دیده شده که گفته اند ان مع العسر عسرا! ینی کلا در فکر لذت بردن نباش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد