نفس کشیدن سخته...

1. همش می خواهم نفس بکشم. همش می آیم کله پربادم را رها کنم که بیاید روی آب و دمی نفس گیری کنم اما نمیدانم چه میشود که یک هو نمیشود؟! انگار سنگ میگذارند روی سرم! شستشان خبر دار میشود که بنای نفس کشیدن دارم....

بعد هر کس سرجای گرم و نرم خودش نشسته و اورد میدهد!

رتق و فتق نمی شود امورات من به روش رادیکال مابانه ی آنها و دل خودم هم رضا نمیشود به محافظه کارانه رفتار کردن اینها!

دوستان و آشنایان اینور و اون ور دیوار نشسته اند و من با وجدان سمج خودم در برزخ....

اینبار  لختی سکوت لازم است. اما من انگار سکوتم را هم باید بسخنم!

 نفس کشیدن سخته ... هوای این کشور زیادتر از آنچه فکر میکردم مسموم و آلوده است!
گونه های آسیب پذیرتر زودتر منقرض یا دچار مهاجرت اجباری میشوند!

چه پاییزی... عجب  زمستانی ....


2. دو شب پیش برای اولین بار در عمرم توانستم رویه ای که مدتها پیش قرار بود در پیش بگیرم اجرایی کنم. تجربه ی جالبی بود. مسیر ولیعصر تا انقلاب را قدم زدن و گوش سپردن به درد دل دختری که گمان میکند بیچاره ترین آدم دنیا خودش است و خوشبخت ترین زن روی زمین تو!

دختری که فکر میکند تو خانه و زندگی و سر و همسر داری و درد بی عشقی ز جانم برده تاقت برای تو صادق نیست!

از تو سوالاتی درباره ی تاهل میپرسد و از بربادرفتگی عشقهایش از مرگ پدرش و درد های دیگرش میگوید برای تو که در نظر او مرفه بی درد عاطفی هستی اگر مرفه بی درد مالی نباشی!


نقاب زیبای خوشبختی برازنده هر چهره ای میتواند باشد حتا چهره ای که پوستش چغز شده باشد از رنج. و چه خوب بود این تجربه!


3. به دروغ گفتن هایم ادامه میدهم. چاره ای ندارم...انگار گاهی تنها راه داشتن آرامش دروغگویی است!

اگر خدا پیرو اخلاق کانتی باشد لابد در طبقه تحتانی دوزخ جای گرم و نرمی برایم تدارک دیده!

ای راستگویان بهشتی یادتان باشد با کمپوت آناناس و آلبالو، گه گاه دل این جهنمی مفلوک را شاد کنید.


4. کی فکرش را میکردم فردای شبی که به درد بی عشقی خود افسوس میخورم, فلاکت دیگری تلنگر بزند که هی فلانی صد رحمت به درد بی عشقی.... و سیگار پشت سیگار و سیگار پشت سیگار.... 

نظرات 15 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ق.ظ http://kooris-6.blgsky.com

سلام!
دلنوشته هات خیلی قشنگن
از وبلاگ منم دیدن کنید...
موفق باشی

درخت ابدی جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

والا من متوجه نشدم حرف حسابت چیه. ببخشبد البته.

Rhetorical Mind جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ب.ظ

اخلاق کانتی چیست؟
آیا خدا می تواند پیرو دستگاهی اخلاقی از یکی از مخلوقاتش باشد؟
اگر فرض کنیم بدانیم اخلاق کانتی چیست و خدا هم قبولش داشته باشد آیا در دستگاه اخلاق کانتی می توان بنده ای را مجازات کرد؟
جواب یک نه محکم است. اخلاق کانتی چیز دیگری می گوید مهم هم نیست چه می گوید چون نویسنده نمی داند. مجازات و جزا و کیفر مشمول دستگاه اخلاقی نیست بلکه مشمول احکام و فقه است
خدا اگر اخلاقی نظام مند داشته باشد اخلاقش محمدی ست نه کانتی!
پیشنهاد می کنم کمی بیشتر بخوانید تا حداقل دار و درخت بفهمند منظورتان چیست!

درخت ابدی جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

این مطلب به نظرم جریان سیال ذهنه و خیلی شخصی. البته خطوط اصلی دغدغه‌هایی که مطرح می‌شه برام روشنه.

زنبور شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

1- خود بودن و زن بودن و تنها بودن و برای خود زندگی کردن فارغ از دیگران تو جامعه و خیلی از خانواده های ما جرم تلقی میشه. باور کن اگر بخام خیلی محتاطانه بگم باید گفت گناه دونسته میشه. (البته این نظر من با توجه به تجربمه)
2- سنگ صبور بودن لازمش اینه که طرف تو رو خوشبخت بدونه دیگه
3- داری سفارش میدی یه کمپوت گلابی هم برای من لطفا
4- تو هم با این سیگار سیگار کردنت آخر سر همه رو معتاد میکنی

رها از چارچوب ها یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ق.ظ http://peango.persianblog.ir

هی بچه ؟
?where are you
سنگ صبور شدن وظیفه ی کوچکی است که لازمه گاهی انجامش بدیم
درضمن به جای دروغ گفتن میشه همه راست ها رو نگفت
و شما لیلون خانوم
سیگار کشیدنات رو گردن حوادث ننداز ما که غریبه نیستیم
اما جدن کمی نگرانت شدم

آنتی ابسورد یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام
×جایی که اسفند روی آتش یا همون اسپند در حال دود شدنه و قراره مثلن هوا رو ضد عفونی کنه،نفس کشیدن مشکله.من خودم با این قضیه خیلی مشکل دارم.به خصوص تو هوای الوده ی تهران اگر اسپند دود بشه فکر کنم آبشش های طرف شدیدن دچار مشکل بشه.توصیه م اینه که آبشش هات رو گرد گیری کنی.
××...(به این معنی که:یک دنیا حرف دارم اما از پس گفتنش بر نمیام!)

شاعرشنیدنی ست یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:24 ب.ظ http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

سلام دوستم این آلودگی که تا جانهای ما رسوخ کرده و تمام دلهای چرک کرده گواه منند بر این ادعا!و پیاده گز کردن ولیعصر تا انقلاب آن هم در این وضع اگر گواه جنون نباشد پس دلیل دیگری برای دوست داشتنت لازم دارم!
گاهی بعضی دروغها را قبل از همه خود آدم باور می کند گاهی لازم داری دروغ بگویی و خودت هم باورت شود مرفه بی دردی هستی که همه چیز زندگیت گل و بلبلب است و ناله دیگران را هیچ نمی فهمی!
می فهمم!

یک لیلی یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:48 ب.ظ http://yareaftab.blogsky.com

به امید روزهای بهتر برای شما که سختی ها را بر دوش کشیده اید

ترنج یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 ب.ظ http://femdemo.blogfa.com/

چه تلخ شدی. چی شده؟

مترجم دردها یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ب.ظ http://fenap.blogsky.com

نه !
همساده من دردت را نمی فهمم !نه اینکه سختی و بدبختی از سر نگذرانده باشم که هیچ چنین نیست،بلکه فلاکت ها و بدبختی های زندگی ِ روزانه آنقدر متفاوت و متنوع است که چند هزار سال عمر هم کنی باز روزی فرا می رسد که برگی تازه رو کند.

فقط می توانم برایت امید داشته باشم زودتر از رنج این مشکل تا حد زیادی راحت شوی.

در پاره ای موراد که بسیار تحت فشارم به دل طبیعت زدن مانند آب روی آتش است برایم،شاید در مورد خودت هم کارگر افتاد

رها یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:01 ب.ظ http://freevar.persianblog.ir

چه درگیریهای ذهنی تلخ و گاهی شیرینی! هرچند دقیقا نمیشد فهمید جی به چیه ولی خوبه باز جایی هست برای سخن گفتن و سکوت نکردن!

امیدوارم نفس کشیدن آسون بشه!


یکی از همان گونه های آسیب پذیر!!!!!

یک لیلی یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:10 ب.ظ

محمدرضا خان مترجم! سلام!
این جا چه می کنی؟ مگر درس نداری؟
آیکون تعقیب کننده و مفتش کنکوریان
شوخی می کنم نرنجید برادر.

فرزانه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com


باز که بوی دود و دم پیچیده اینجا ... چه خبر است خفه شدم ... خوب این جوری که نمیشه نفس کشید

سکوت را نمی شود سخنید! دختر جان ... سکوت سکوت است . سکوت که کنی دروغ هم لازم نیست بگی گذرت به هیچ بهشت و جهنمی هم نمی افتد و اما یک اورد از جایی گرم و نرم :
مراقب خودت باش

فرزانه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:21 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

ضمنا حمایت علنی خود را از کامنت یک لیلی مبنی بر تعقیب و تفتیش کنکوریان اعلام می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد