دانشجویی که من بودم!

بعضی زندگی ها مثل یک خط راست است.حالا نه خیلی هم راست و مستقیم و یک دست، چند سال یک بار شاید پیچکی ،خمکی در میانشان بیفتد و دوباره به خط مستقیم  به راه یکنواختشان پیش بروند .
یک زندگی هایی هم هستند که مارپیچند در حالی که در مسیر مستقیم سیر می کنند،پستی بلندی های یک تابع سینوسی را هم به خود میبینند.
زندگی هایی هم هستند که من بهشان میگویم : "کلاف"! مثل کلاف سر در گم فاعلشان را کلافه می کنند اما خب جای بسی شکر و خوشوقتیست که بالاخره با صبر و حوصله ی زیاد میشود سر نخ کلاف را پیدا کرد.
این همه را گفتم که بگویم زندگی خودم به نظرم ازین دسته ی سوم بوده است.برای مثال زمان دانشجویی وقتی برای اولین بار یک نمره ی 10 در کارنامه ام دیدم به شدت غمگین شدم!!!(غافل ازینکه خیلی دلت بخواد!)
وقتی اولین بار  از درسی نمره ی قبولی نگرفتم و به اصطلاح"افتادم" انگار دنیا بر سرم خراب شده بود! و وقتی در یکی از ترمها بنا به دلایل حاشیه ای مشروط شدم فکر میکردم بدترین اتفاق زندگی ام رخ داده است!
گذشت و ترم های آخر اتفاقات دیگری افتاد؛ یکبار مجبور شدم با هزار مکافات به دلیل بیماری درسی را خذف پزشکی کنم،2تا از درس ها را اجباراً به صورت هم نیاز بردارم، 3تا امتحان مهم 3 واحدی را در عرض 24 ساعت از سر بگذرانم و در نهایت مزه ی تلخ 9 ترمه شدن را بچشم!
در ترم پایانی که 10 واحد برایم مانده بود مجبور شدم یک درس 3 واحدی ارائه نشده را به صورت "معرفی به استاد" بردارم!
و به همه ی این ها بیفزایم که یکبار هم به دلایل نسبتاً س ی اس ی کارم به کمیته ی انظباطی کشیده شد و کلی شانس آوردم  که از بند تعلیقی رهیدم!
خلاصه در پایان دوران مقدس دانشجویی پس از گذران تجربیات تلخ و شیرین مختلف  سرم را بالا میگرفتم به شوخی به دوستان میگفتم : " من یک دانشجوی واقعی بودم و از تمام امکاناتش بهره بردم از نمره ی ماکزیمم کلاس شدن تا مشروطی و کمیته انظباطی!!!

نظرات 6 + ارسال نظر
نوشینه یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:15 ب.ظ http://nargess7.blogfa.com

باید این چیزایی رو که من میگم تجربه می کردی تابشی دانشجوی تمام عیار : 14 ساعت تشستن توی اتوبوس برای رفتن به دانشگاه و همین قدر هم برای برگشتن آن هم هر هفته . یک بچه نه ماهه تو ی دلت داشتن و امتحان پایان ترم دادن . شب امتحان یختگیرترین استاد توی برف و کولاک جاده گیر کردن و با هزار مصیبت و نذر و ییاز رسیدن در آخرین لحظات و ...

سلام بر نوشینه
صد درصد هر کدوم از ما یه ماجراهای عجیب غریبی داریم ازون دوران!
اوج مکافات داشتن اون بچه ی نه ماهه ی معصوم بود واقعا استرس زاست این وضعیت. بازم خوبه رسیدی به امتحانت

درخت ابدی سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

بابا، کلی خلاف بودی پس واسه خودت. ما که تو این باغا نبودیم و البته، درس‌خوون هم نبودیم. مث بچه‌ای سربه‌راه کتابمونو می‌خووندیم و حالمون رو می‌بردیم.
درست تموم شده ایشالا؟

خلاف بودم. اما اصلا بهم نمیاد این همه خلاف بوده باشم! البته خلاف سنگین هامو ننوشتم!
و خدارو شکر با اینکه درسخون نبودن و پرداختم به حواشی باعث شد 9 ترمه بشم اصلا پشیمون نیستم! بهترین دوران زندگیم همون روزا بودن درخت!
آره بابا سن کلاغو دارم الان! 6سال پیش درسم تموم شد!

میله بدون پرچم سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام
من هم دارم از این ماجراها...
من که 10 ترمه شدم
البته برای دانشگاه ما 9 ترمه شدن یه رکورد خوبی بود...

علیک سلام
ای بابا! رو کنین این ماجراها رو یه کم همدری کنیم

پس حتما یا دانشگاه شریف بودی یا صنعتی اصفهان! آورین به میله !آورین

فرواک سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:10 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام.
مرسی که لینکم کردید و مرسی که به خونم سر زدید.
خوبه بیکار نبودی... نه ترمه شدن هم بد نیست... تقلب چی؟ نبود؟ بود؟

خواهش میکنم فرواک جان کمابیش میخوندم مطالبت رو از خیلی وقت پیش اما همیشه یادم میرفت تو وبلاگ قبلی لینکت کنم. اینجا دیگه یادم بود.
اوه اوه تقلبو یادم رفته بود. چرا تقلب هم میکردیم امازیاد مهارت نداشتم تو این یکی که خیلی لازم بود متاسفانه!

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ب.ظ

فنی تهران


واووووو! براوو به میله! کلا زبر و زرنگید ها!

محمد رضا ابراهیمی پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
این عجیب و غریب بودن شده ترجیع بند همه کارهای زندگیم و دوستام دیگه از این دست کارام تعجب نمی کنن. فکر می کنم دنیا با تجربه کردن خیلی چیزای غزیب با حال تره. اما سختی و مصیبت خودشو هم داره.

درود

خوندن تجربه های عجیب غریب دیگرون برای من خیلی جالبه... با همه خاطره انگیزی و شادیها و بدبختی ها و مصیبتهاش!
بنویسید شمام که حظ ببریم مات!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد